Home » » ΚΑΝΑΡΙΝΙΑ ΜΑΛΙΝΟΥΑ

ΚΑΝΑΡΙΝΙΑ ΜΑΛΙΝΟΥΑ

Ιστορικά στοιχεία

Τα καναρίνια μαλινουά ή γουοτερσλάγκερ κατάγονται απο Μέχελεν του Βελγίου , η εκτροφή του στις περιοχές αυτές ξεκινάει από τον 17 αιώνα περίπου και κατά μερικούς ακόμα παλιότερα .Οι πρώτοι φίλοι του καναρινιού αυτού προσπάθησαν να δημιουργήσουνε ενα καναρίνι που να μπορει να μιμείται στην φωνή το αηδόνι. Τα πιο καλά αποτελέσματα τα είχανε εκτροφείς από την περιοχή της πόλης του Μαλιν εκ σου και το όνομα της ράτσας αυτής(μαλινουά).Το μαλινουά είναι ενα περισσότερο ογκώδες πουλί από το χάρτζ και έχει φωνές δυνατότερες ,μεγαλύτερο ρεπερτόριο και μεταλλικές φωνές. Βασική διαφορά ότι το χάρτζ κελαηδάει με κλειστό το ράμφος του ενώ το μαλινουά με ανοιχτό.
Οι βασικές φωνές του είναι κλόκ φωνές βαθιές και γλυκές, οι ψηλές νότες που ακούγονται είτε σαν νεροφωνές είτε σαν φλάουτο , μιμείται το κελάρυσμα του νερού στο ρυάκι (εκεί οφείλει και το δεύτερο όνομα του γουοτερσλάγκερ), ακόμα χαρακτηριστικές είναι οι φωνές που μοιάζουν σαν χτυπήματα καμπάνας .Έχει όπως και το χάρτζ και την μεσαία περιοχή που εκεί ακούμε τις ρόλ και της τούρ. Σαν χρώμα έχει το κίτρινο ανοιχτό μ'ένα μαύρο σημείο στο κεφάλι η στο λαιμό τους.

Αυτές οι μελωδίες μπορούν να διαιρεθούν σε ομάδες

Η ομάδα 1 ( ήχοι ύδατος) περιέχει τρεις μελωδίες που πρέπει πάντα να ακούγονται σαν κυλάει ο ήχος και μοιάζει σαν το νερό που στάζει. Το Klokkende, αποκαλούμενο Klok, και Bollende, αποκαλούμενο Bol, διαφοροποιείται από τη διάρκεια του κελαιδίσματος από τη συλλαβή (νότα )στην συλλαβή. Το πρόβλημα είναι ότι η τάση του καναρινιού είναι προς τη συγχώνευση των συλλαβών και τον περιορισμό των φωνηέντων. Το Klok πρέπει να έχει έναν βαθύ τόνο που εξαρτάται εξαιρετικά από τα χρησιμοποιούμενα φωνήεντα . Το Bol έχει έναν λιγότερο βαθύ τόνο και ο ήχος του είναι απλούστερος όσον αφορά τις συλλαβές του. Το Bol έχει ήχους από χτυπήματα σε νερό. Είναι σημαντικό ότι δεν έχουνε μια ηχητική ποιότητα που είναι αντ' αυτού το δικαίωμα του Klok. Το Rollende μπορεί να οριστεί ως ένα Bollende χωρίς διαστήματα ανάμεσα στις νότες κενό από νότα σε νότα . Η επίδραση πρέπει να είναι αυτή του νερού που συνεχώς χτυπά από πέτρα σε πέτρα σ' ένα ρυάκι καθώς κυλάει το νερό. Ο τόνος πρέπει να είναι αρκετά βαθύς.

Η ομάδα 2 περιέχει τους απλούς ήχους ενός ενιαίου φωνήεντος και της έλλειψης επομένως, οποιουδήποτε πλεξίματος του ήχου νερού . Οι εξηγήσεις είναι στον πίνακα που παραθέτω παρακάτω.


Η ομάδα 3 περιέχει τους ίδιους ήχους σε διαφορετικό ηχητικό επίπεδο.

Η ομάδα 4 αποτελείται από το Woeten και το Schokkel. Είναι αυτές οι δύο μελωδίες που έχουν εξαφανιστεί ουσιαστικά στα μαλινουά σπάνιες είναι στην σημερινή εποχή η καλές παλιές αυτές φωνές .Σήμερα ακούγονται σε μια παραλλαγή.

Αρνητικοί πόντοι - Αυτοσχεδιασμένες μελωδίες, για τον ίδιο λόγο όπως εκείνοι οι ήχοι στην ομάδα 4, είναι τώρα σχεδόν εξαφανισμένες στο σημείο ότι αγνοούνται ουσιαστικά από το κριτή τελικά, αυτές μπορούν θεωρηθούν αρνητικές μελωδίες . Όμως ένας άριστος τραγουδιστής απαλλάσσεται πάντα τέτοιων ελαττωμάτων .Οι ήχοι αυτοί είναι εκείνοι που χαλάνε το τραγούδι και έχουν την πηγή τους στα τραγούδια άλλων καναρινιών ή από τα σπουργίτια και τα λοιπά άγρια και άλλα πουλιά. πηγή

Share this article :